(Wiadomość utworzona zbyt dawno temu. Odpowiedź niemożliwa.)
boje sie wchodzic na grupe raligia wiec spytam tutaj
rs
2011-03-03 23:18:07 UTC
czy jest tu ktos, kto wierzy _doslownie_ w informacje zawarte w
biblii. <rs>
sundayman
2011-03-04 00:03:00 UTC
Które informacje ?
Slawek Kotynski
2011-03-04 12:08:01 UTC
Post by rs
czy jest tu ktos, kto wierzy _doslownie_ w informacje zawarte w
biblii. <rs>
Czego się boisz? Egzorcystów? ;)
--
mjk
Nie pisz na ***@askar.com.pl - to pułapka
s/smieciarz/kotynski/
 ‍opluk
2011-03-04 13:56:13 UTC
Post by rs
czy jest tu ktos, kto wierzy _doslownie_ w informacje zawarte w
biblii.<rs>
Na zlej grupie pytasz.
Ja bym to wyslal np. na pl.sci.biologia
--
pozdrawiam
opluk
bartekltg
2011-03-04 17:11:18 UTC
Post by  ‍opluk
Post by rs
czy jest tu ktos, kto wierzy _doslownie_ w informacje zawarte w
biblii.<rs>
Na zlej grupie pytasz.
Ja bym to wyslal np. na pl.sci.biologia
Albo, ostatnio, na połowie pl.sci.* ;[

pozdrawiam
bartekltg
rs
2011-03-04 17:35:13 UTC
Post by bartekltg
Post by  ‍opluk
Post by rs
czy jest tu ktos, kto wierzy _doslownie_ w informacje zawarte w
biblii.<rs>
Na zlej grupie pytasz.
Ja bym to wyslal np. na pl.sci.biologia
Albo, ostatnio, na połowie pl.sci.* ;[
fakt. ja tam mowie, ze cos zlego sie dzieje. zorganizowana plaga
oszolomstwa. to taka moja prywatna teoria spiskowa. <rs>
bartekltg
2011-03-04 17:55:09 UTC
Post by rs
fakt. ja tam mowie, ze cos zlego sie dzieje. zorganizowana plaga
oszolomstwa. to taka moja prywatna teoria spiskowa.<rs>
Koniec świata się zbliża, na który nasz bohater
tak intensywnie czeka. Może bałagan i sianie
nienawiści w sieci jest jedną z oznak nadchodzącego
końca i king-kong chce przepowiedni dopomóc;-)

Pamiętacie jeszcze, jak za Busha II 'mówiło się',
że to fanatyk który będzie próbował doprowadzić
do przepowiedzianych w odpowiedniej literaturze wojen.

pozdrawiam
bartekltg
Chiron
2011-03-04 19:34:10 UTC
Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
Post by bartekltg
Post by  ‍opluk
Post by rs
czy jest tu ktos, kto wierzy _doslownie_ w informacje zawarte w
biblii.<rs>
Na zlej grupie pytasz.
Ja bym to wyslal np. na pl.sci.biologia
Albo, ostatnio, na połowie pl.sci.* ;[
fakt. ja tam mowie, ze cos zlego sie dzieje. zorganizowana plaga
oszolomstwa. to taka moja prywatna teoria spiskowa. <rs>
=========================================================================

Wejdź na grupę pl.soc.religia. Z tego, co wiem- świadkowie Jehowy tak
właśnie rozumieją Biblię.
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.
rs
2011-03-04 19:58:35 UTC
Post by bartekltg
Post by rs
fakt. ja tam mowie, ze cos zlego sie dzieje. zorganizowana plaga
oszolomstwa. to taka moja prywatna teoria spiskowa.<rs>
Koniec świata się zbliża, na który nasz bohater
tak intensywnie czeka. Może bałagan i sianie
nienawiści w sieci jest jedną z oznak nadchodzącego
końca i king-kong chce przepowiedni dopomóc;-)
Pamiętacie jeszcze, jak za Busha II 'mówiło się',
że to fanatyk który będzie próbował doprowadzić
do przepowiedzianych w odpowiedniej literaturze wojen.
on moze az tak to nie i bylo to raczej nieporozumienie spowodowane
tym, ze sam deklarowal sie jako "born again", i "jesus is my savior" i
tym, ze w 2003 okreslal odensywe iracka mianem krucjaty, ale jest
silny odlam skrajnej prawicy, ktora wlasnie o tym mysli i juz sie
doczekac nie moze, zeby na bliskim wschodzie cos powaznie pierdolnelo.
zeby bylo smieszny to jimi carter tez wyglasza podobna opinie, choc
trudno go z prawica utozsamiac. ponoc kolesie robia nawet wycieczki w
tamte rejony aby badac jak to skutecznie bomby podlozyc aby
urzeczywistnic przepowiednie i wdrozyc plan bozy. chore. <rs>
bartekltg
2011-03-04 20:19:24 UTC
Post by rs
Post by bartekltg
Pamiętacie jeszcze, jak za Busha II 'mówiło się',
że to fanatyk który będzie próbował doprowadzić
do przepowiedzianych w odpowiedniej literaturze wojen.
on moze az tak to nie i bylo to raczej nieporozumienie spowodowane
tym, ze sam deklarowal sie jako "born again", i "jesus is my savior" i
tym, ze w 2003 okreslal odensywe iracka mianem krucjaty, ale jest
silny odlam skrajnej prawicy, ktora wlasnie o tym mysli i juz sie
doczekac nie moze, zeby na bliskim wschodzie cos powaznie pierdolnelo.
zeby bylo smieszny to jimi carter tez wyglasza podobna opinie, choc
trudno go z prawica utozsamiac. ponoc kolesie robia nawet wycieczki w
tamte rejony aby badac jak to skutecznie bomby podlozyc aby
urzeczywistnic przepowiednie i wdrozyc plan bozy. chore.<rs>
Może chcą się w ten sposób upewnić. Może
to ci, co wierzą ze życia wiecznego dostąpią
tylko ci, co żyją w czasach końca i walczą
w ten sposób o miejsce;)
A może zwyczajnie ich Bóg jest za słaby
i sam armagedonu nie zmajstruje?

Chore to niewątpliwie jest. Co gorsza,
przy odpowiedniej złośliwości losu może
stać się niebezpieczne.

pozdrawiam
bartekltg
Szyk
2011-03-04 20:46:05 UTC
Post by rs
czy jest tu ktos, kto wierzy _doslownie_ w informacje zawarte w
biblii.<rs>
Profesor wierzy. I pod tym kątem wywraca cały totalizm. Symulacje
ufonautów, dinozaurów i 6000 lat istnienia Ziemi i kosmosu właśnie z
tego się wzięły.
Stanislaw Sidor
2011-03-05 12:43:40 UTC
Post by rs
czy jest tu ktos, kto wierzy _doslownie_ w informacje zawarte w
biblii.<rs>
Profesor wierzy. I pod tym kątem wywraca cały totalizm. Symulacje
ufonautów, dinozaurów i 6000 lat istnienia Ziemi i kosmosu właśnie z tego
się wzięły.
Profesor zostal kilka lat temu wziety - wielokrotnie (opis w Monografii) i
obecnie publikuje juz tylko "fake profesor", majacy na celu zetrzec z kart
historii totalizm i totaliztow poprzez teologizacje totalizmu i przyjecie
pozycji "guru" (JP3), co w warunkach polskich (kazdy wie, kto to JP2)
skonczy sie nieuchronna katastrofa.
RIP totalizm.
--
(STS)
Matematyka nie posiada symboli na mêtne my¶li. [Henri Poincaré]
ferdek
2011-03-06 13:28:32 UTC
Uzytkownik "rs" <***@no.spam.pl> napisal w wiadomosci news:***@4ax.com...
czy jest tu ktos, kto wierzy _doslownie_ w informacje zawarte w
biblii. <rs>

Tak, wierze ja a oprócz mnie ok. 2,1 mld chrzescijan na calym swiecie.
Pozdrowienia
Ferdek
bartekltg
2011-03-06 15:09:57 UTC
Post by rs
czy jest tu ktos, kto wierzy _doslownie_ w informacje zawarte w
biblii.<rs>
Tak, wierze ja a opr�cz mnie ok. 2,1 mld chrzescijan na calym swiecie.
Z tego 2.1mld chrześcijan spora ilość to katolicy.
A ci nie interpretują wszystkiego _dosłownie_.
W szczególności ani kosmogonia, ani powstanie
człowieka nie jest brane dosłownie, ale jako metafora.

Jak poszperasz, to znajdziesz wypowiedzi czy to papieża,
czy to odpowiednich postaci z inkwizycji (kongregacja do
spraw nauki i wiary). Ani obecne poglądy na ewolucje
wszechświata ani ewolucja organizmów żywych nie są uznane
za sprzeczne z naukami KK.

U prawosławnych będzie pewnie podobnie. U protestantów
jest bardzo różnie, ale często w stronę interpretacji
dosłownej.

pozdrawiam
bartekltg
sundayman
2011-03-06 16:04:23 UTC
Post by ferdek
Tak, wierze ja a oprócz mnie ok. 2,1 mld chrzescijan na calym swiecie.
Pozdrowienia
Ferdek
Ja tam myślę, że po pierwsze to nie wypowiadaj się za innych, a po drugie,
oni tak samo wierzą, jak ja w wakacje na Karaibach
na emeryturze z ZUS (a przynajmniej ich postępowanie ma się tak do tej
"wiary").
ferdek
2011-03-06 17:12:17 UTC
U�ytkownik "sundayman" <***@poczta.onet.pl> napisa� w wiadomo�ci news:il0ba6$md0$***@news.onet.pl.
..
Ja tam my¶lê, ¿e po pierwsze to nie wypowiadaj siê za innych, a po drugie,
oni tak samo wierz±, jak ja w wakacje na Karaibach
na emeryturze z ZUS (a przynajmniej ich postêpowanie ma siê tak do tej
"wiary").
Nie wszyscy s± takiej wiary jak Ty. Okolo 170 tys. chrze¶cijan ginie ka¿dego
roku za wiarê.
Pytanie (jak czyni to rs) czy jest tu ktos, kto wierzy _doslownie_ w
informacje zawarte
w biblii. jest wiêc dla chrze¶cijan obraŒliwe i nie na miejscu.
Ferdek
rs
2011-03-06 18:35:10 UTC
..
Ja tam my??? po pierwsze to nie wypowiadaj si?a innych, a po drugie,
oni tak samo wierz? jak ja w wakacje na Karaibach
na emeryturze z ZUS (a przynajmniej ich post?wanie ma si?ak do tej
"wiary").
Nie wszyscy s?takiej wiary jak Ty. Okolo 170 tys. chrze?ijan ginie ka?ego
roku za wiar?
skad takei dane?
Pytanie (jak czyni to rs) czy jest tu ktos, kto wierzy _doslownie_ w
informacje zawarte w biblii. jest wi?dla chrze?ijan obra?iwe i nie na miejscu.
Ferdek
obrazliwe? czy ty na glowe czlowieku upadles? moze ty nie powinienes
na internet wchodzic bo na kazdej grupie, nawet o gotowaniu znajdziesz
cos czym bedziesz _sie_ mogl obrazic.
ale przynajmniej jednego mamy.
moze bys potrafil/chcia nam cos wytluamczyc jak i dlaczego i jak
odbierasz pewne biblijne tresci, ktore przecza zdrowemu rozsadkowi i
naukowemu?
ale moze i nie, bo sie znowu poczujesz dotkniety. <rs>
ferdek
2011-03-06 20:09:13 UTC
Nie wszyscy sa takiej wiary jak Ty. Okolo 170 tys. chrzesijan ginie kazdego
roku za wiare<

<r.s.>skad takie dane?

Np. stad:
http://www.piotrskarga.pl/ps,4401,12,0,1,I,informacje.html

<moze bys potrafil/chcia nam cos wytluamczyc jak i dlaczego i jak
odbierasz pewne biblijne tresci, ktore przecza zdrowemu rozsadkowi i
naukowemu? >

"pewne biblijne tresci" tzn. jakie?
Ferdek
rs
2011-03-06 20:07:39 UTC
Post by ferdek
Nie wszyscy sa takiej wiary jak Ty. Okolo 170 tys. chrzesijan ginie kazdego
roku za wiare<
<r.s.>skad takie dane?
http://www.piotrskarga.pl/ps,4401,12,0,1,I,informacje.html
sorry, ale jak znajdziesz jakie bardziej wiarygodne (ale nie w ten
sposob wiarygodne) zrodlo, to podaj. to niestety takie nie jest, moze
jakas organizacja miedzynarodowa, moze byc nawet jakas oficjalna
publikacja watykanska.
Post by ferdek
<moze bys potrafil/chcia nam cos wytluamczyc jak i dlaczego i jak
odbierasz pewne biblijne tresci, ktore przecza zdrowemu rozsadkowi i
naukowemu? >
"pewne biblijne tresci" tzn. jakie?
Ferdek
np. jak sobie radzisz ze swiatem, ktory wedlug bibli ma 6 tysiecy lat,
i potop ktory, wykosil wszystko co zylo 4 tysiece lat temu, skoro
wiadomo, ze to zupelnie nie jest prawda. <rs>
sundayman
2011-03-07 02:40:02 UTC
Post by ferdek
Pytanie (jak czyni to rs) czy jest tu ktos, kto wierzy _doslownie_ w
informacje zawarte
w biblii. jest więc dla chrześcijan obraźliwe i nie na miejscu.
Jasne. Najlepiej zatem weź krzyż i leć z nim do głównego źródła internetu
(gdzieś w Tatrach podobno) i weź tam
zatkaj. I ciesz się, że wg. tej "świętej księgi" Jezusa zamordowali na
krzyżu, bo jakby go np. utopili, to na Krakowskim Przedmieściu
babcie by musiałby przytargać wielkie akwarium.

Mój Boże (urojony, jak mawia Pszemol) - że też w Twoim imieniu najwięcej
głosują te biedne ofermy, których wyobraźnia jest za mała, żeby zrozumieć
jak koszmarne brednie opowiadają...

Dopiero co gdzieś już pisałem, więc się powtórzę, ale dla edukacji
"prawdziwych chrześcijan" jeszcz raz to powiem :

Ferdek - weź się skup, spróbój wysilić mózgownicę i przyswoić :

Średnia ilość komórek w twoim udręczonym przez twoje filozofie ciele to
około 10 do potęgi 13 lub 14.
Czyli : 100000000000000, sporawo prawda ?

Niemniej, jest to mała liczba w zestawieniu z szacowaną ilością gwiazd w
obserwowalnym wszechściecie (3*10 do potęgi 22), czyli

3 * 10000000000000000000000

To jest około 300 milionów razy więcej niż tych komórek.

Czyli, gdyby wszechświat był człowiekiem, to nasze słońce byłoby jedną
trzystumilionową jednej komórki, na jakimś włosku, na ... no - powiedzmy
na skórze tego człowieka :) Czyli może jakimś pojedyńczym chromosomem w tej
jednej komóreczce.
A człowiek w tej skali ? Może jednym atomem ? A może mniej ?

No to teraz, chcesz nam powiedzieć, że wg, Biblii, Stwórca tego człowiek,
wziął , i specjalnie go stworzył dla tego jednego chromosomu w
jakiejś komórce w tym człowieku ? A do tego, Stwórca ma zwyczał objawiać się
poszczególnym atomom tego chromosomu, i do nich
"przemawiać", tudzież np żądać zabicia jedno atomu, dla odkupienia grzechów
(co to w ogóle jest ?) innych atomów.

Nie chcę cię Ferdek martwić, ale osobiście sądzę, że ta skala jest jeszcze
za mała. Nie wiemy jak wielki jest wszechświat. A może jest ich
nieskończenie wiele. Zatem odległość między tobą, a (ewentualnym) Stwórcą
Wszechświatów jest taka, że to TY go obrażasz, twierdząc, że
cokolwiek możesz o NIM powiedzieć, że uważasz, że ON się komuś objawił i tym
podobne brednie.

Twoja zarozumiałość jest nieskończenie większa, niż byłaby zarozumiałość
mrówki, która twierdziłaby, że leśniczy w lesie, na skraju którego
jest mrowisko, przychodzi do niej i przekazuje jej "przykazania".

Ale wróćmy do Biblii.
Skoro tak wierzysz w tą swoją Świętą Księgę, to zapewne też wiesz sporo o
jej historii. Może przypomnisz nam tutaj, kto i kiedy np. usunął z niej
wzmianki o reinkarnacji ?

Następna strona >
Strona 1 z 3